Był wieloletnim pracownikiem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Samochodów Małolitrażowych BOSMAL. W historii polskiej motoryzacji zapisał się jako konstruktor Beskida. Miał 84 lata.

Wiesław Wiatrak urodził się w 1933 r. w Krakowie, Z Podbeskidziem związany był od lat siedemdziesiątych. Pełnił funkcję kierownika zakładu konstrukcji rozwojowych Ośrodka Badawczo-Rozwojowego w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Zajmował się m.in. wdrożeniem do produkcji syreny bosto oraz modyfikacjami fiata 126p. Był autorem kilkunastu patentów krajowych i zagranicznych. Na początku lat osiemdziesiątych pod jego kierownictwem został opracowany prototyp samochodu Beskid, który wyglądem przypominał renault twingo (francuski samochód z taśmy montażowej zjechał dopiero dekadę później). Mimo nowoczesnego, jednobryłowego kształtu nadwozia, bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza i niewielkiego spalania paliwa (ok. 3,9 l na 100 km przy średniej prędkości ok. 90 km/h) z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji Beskida. Powstało siedem prototypów tego samochodu, z czego jeden został rozbity w próbie zderzeniowej, a sześć przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia.