Pierwszy egzemplarz FSO Polonez zjechał z taśmy produkcyjnej 3 maja 1978 r. Trzy lata później pojawiły się projekty tego samochodu w wersji pickup. Wśród nich znalazł się egzemplarz wyposażony w trzy osie. 

Rafał Skórski

Projekt Poloneza Pickup Trzyosiowego powstał w 1981 r. we współpracy z Zakładami Sprzętu Gospodarstwa Domowego i Turystycznego w Niewiadowie. Samochód o wydłużonym nadwoziu jak nazwa wskazuje miał trzy osie, z których napędzana była środkowa. Trzecia oś dodana została w celu zwiększenia ładowności do 1000 kg i możliwości holowania przyczepy z drugim samochodem. Jak pisze w monografii pt. „FSO Polonez” Piotr Lebioda „metalowa skrzynia ładunkowa została zespolona z kabiną kierowcy, z wydłużonymi drzwiami pochodzącymi z wersji 3-drzwiowej”. Burta tylna auta była odchylana. 

Polonez Pickup Trzyosiowy miał klasyczny układ napędowy z pięciobiegową skrzynią oraz jak czytamy w książce Piotra Lebiody „zawieszenie sztywnej osi napędzanej z wahaczami wzdłużnymi, drążkami prowadzącymi i sprężynami śrubowymi i zawieszenie kół tylnych niezależne z resorami piórowymi ćwierć eliptycznymi wspomaganymi sprężynami śrubowymi.”   

Powstał tylko jeden egzemplarz tej wersji Poloneza. Konstrukcja nie spełniała oczekiwań ponieważ zastosowany napęd sprawiał, iż auto zawisało nawet podczas wjeżdżania na krawężnik. Pickup Trzyosiowy zachował się do dziś i obecnie znajduje się w zbiorach Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie.