Marka Alpine po ponad dwóch dekadach nieobecności oficjalnie wróciła do Polski. Nad Wisłą zaistniała ona już na przełomie lat 60 i 70. za sprawą Sobiesława Zasady, Błażeja Krupy i Krzysztofa Komornickiego. Słynni kierowcy rajdowi startowali bowiem wówczas na modelu A110 1300.

Powrót do Polski legendarnej marki Alpine po ponad 20 latach nieobecności został oficjalnie ogłoszony podczas pierwszego Międzynarodowego Zlotu Alpine w naszym kraju. Impreza zorganizowana specjalnie z tej okazji odbyła się w ramach MotoClassic Wrocław. Na miejsce przyjechały wyjątkowe samochody zabytkowe: Alpine A110 1600S, Alpine A110 1300, Alpine 310, Alpine V6 GT, Alpine 610, Renault Alpine GTA Turbo, Renault 5 Alpine Turbo.

Gościem honorowym wydarzenia był Jürgen Clauss, który pojawił się ze swoim  unikatowym modelem Alpine Renault A110 1800 Gr. IV, które brało udział między innymi w rajdzie Maroka w 1974 r. Jürgen Clauss otrzymał wyróżnienie od prezydenta Wrocławia (przyznane podczas parady wszystkich samochodów biorących udział w MotoClassic w kierunku wrocławskiego rynku) i puchar magazynu Classicauto dla najpiękniejszego auta w trakcie MotoClassic Wrocław 2018. Udział w zlocie wziął również znany kierowca i pilot rajdowy Błażej Krupa, który na miejsce przyjechał swoim Renault 5 Alpine Turbo rocznik 1982.

Podczas zlotu zaprezentowano obecny model Alpine A110 Premiere Edition. Wydarzenie zorganizowane zostało przez należące do Grupy Pietrzak Alpine Centre Katowice, wyłącznego dealera marki w Polsce. Współwłaściciel Grupy Jakub Pietrzak na zlot przyjechał jednak klasyczną Alpine 110. – Jak jest pogoda, to jeżdżę nią na co dzień. To auto nie tylko budzi uśmiechy na twarzach wszystkich kierowców wokół, ale również za kierownicą są niesamowite wrażenia. Przechodziłem przez Testarossę, Ferrari 308 GTB itd. Są to samochody, które inaczej wpływają na emocje, ale Alpine jest moim numerem jeden – wyznał w wywiadzie dla magazynu „La Vie” Jakub Pietrzak.

Przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że dużym wyzwaniem dla Alpine Centre Katowice będzie odbudowanie świadomości marki w Polsce. – Żelazna kurtyna zrobiła swoje, ale mamy informacje, zdjęcia i historyczne materiały na temat Alpine, które pojawiały się w Polsce w latach 70. Poza tym Alpine w rajdach jeździli polscy kierowcy, między innymi Sobiesław Zasada, Błażej Krupa i Krzysztof Komornicki. Tak więc jakaś historia Alpine w Polsce jest. Po latach 70. tej marki raczej już w u nas nie widzieliśmy. Na pewno czeka nas edukacja klientów, co to jest za marka, z czym się wiąże i że stoi za nią kawał historii – przyznaje Jakub Pietrzak. Polska jest jednym z 13 krajów na świecie, w których dostępne jest nowe sportowe coupé Alpine. W najbliższym czasie do sprzedaży trafią także wersje Pure i Légende.

Marka Alpine została założona w 1955 roku przez Jeana Rédélé, pasjonata sportów motorowych. Alpine zostało legendą po tym, jak Alpine A110 „Berlinette” zwyciężyło dwie edycje rajdu Monte Carlo w 1971 i 1973 roku. Dziś marka Alpine powróciła z nowym samochodem sportowym A110. Nowy model jest wierny ponadczasowym zasadom, które zapewniły sukces Alpine – jest kompaktowy, lekki i zwrotny, by zagwarantować największą przyjemność z jazdy.