Ten turystyczny rajd samochodowy, którego trasa wiodła z Polski do Rumunii miał upamiętnić podróże polskich turystów do karpackiego kraju, które odbywały się w latach 70. i 80. ubiegłego wieku.

Karawana złożona wyłącznie z samochodów osobowych marki Dacia, produkowanych w tamtym czasie w Rumunii oraz Polskich Fiatów, przede wszystkim modelu 125p została skompletowana z inicjatywy Ambasady Rumunii w Polsce, Krajowego Związku Rumuńskich Pracodawców, Polsko-Rumuńskiej Bilateralnej Izby Handlowo-Przemysłowej oraz dwóch Polskich stowarzyszeń właścicieli samochodów Dacia i Polski Fiat (Stowarzyszenie “Drum Bum” – “Szerokiej Drogi” z Krakowa oraz Stowarzyszenie Miłośników Fiata 125p w Warszawie). Wyprawa trwała dwa tygodnie.

 

27 czerwca

Karawana składająca się z 15 zabytkowych samochodów Dacia i Polski Fiat wyruszyła z Krakowa by tego samego dnia wjechać do miejscowości Satu-Mare w Rumunii (z pierwszym planowanym postojem w mieście Negreşti-Oaş). Przy wsparciu Ratusza Negreşti-Oaş, odbyło się klika uroczystości przybliżających polskiej delegacji złożonej z 40 uczestników, kulturę oraz mieszkańców miasta. Burmistrz Aurelia Fedorca, powitała delegację w Sali Wielkiej Ratusza. Po spotkaniu  karawana objechała miasto, a następnie przez dwie godziny, eksponowała zabytkowe samochody w jego centrum.

 

28 czerwca

Ekipa GO ROMANIA! dotarła do okręgu Kluż, gdzie burmistrz gminy Kluż-Napoka, Emil Boc, przywitał ją w Sali Wielkiej Ratusza. Polska karawana zatrzymała się na dwie godziny przy Placu Zjednoczenia. Potem nastąpił przejazd przez miasto oraz zwiedzanie zabytków będących symbolem Kluż.

 

29 czerwca,

W Hunedoarze Polacy zostali powitani przez burmistrza miasta, Dana Bobouţanu, a następnie samochody wyeksponowano na dziedzińcu zewnętrznym średniowiecznego zamku.

 

30 czerwca

Uczestnicy wyprawy przejechali przez Transalpinę, uznawaną za najpiękniejszą drogę świata. Stacjonowali w znanej miejscowości Rânca, gdzie odbył się tradycyjny, rumuński wieczór w owczarni.

1 lipca

W Tărgu-Jiu, stolicy okręgu Gorj, karawana została powitana przez Cosmina Mihai Popescu prezesa Rady Okręgu, instytucji która znacząco zaangażowała się w organizację imprezy w okręgu Gorj. Następnie delegacja zwiedziła główne atrakcje turystyczne miasta: Bramę Pocałunków, Kolumnę Nieskończoności i Stół Ciszy. Mieszkańcy miasta Tărgu-Jiu mogli obejrzeć modele samochodów rumuńskich Dacia oraz Polskiego Fiata na Placu Centralnym. Po południu tego samego dnia, karawana GO ROMANIA! dotarła do Krajowej, gdzie różnież została przywitana przez władze miasta: burmistrza Krajowej, Prezesa Rady Okręgu oraz Prefekta Okręgu Dolj.

2 lipca

Polska delegacja miała zaplanowaną wizytę w Muzeum Sztuki w Krajowej, dawnej rezydencji polskiego prezydenta Ignacego Mościckiego oraz marszałka Edwarda Śmiałego-Rydza, Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych. W południe była goszczona przez Prezesa Rady Okręgu Ardżesz, Constantina Dan Manu i innych urzędników okręgu, a następnie zaprezentowała swoje samochody w centrum miasta.

3 lipca

Uczestnicy wyprawy dotarli do Bukaresztu. W południe zarząd Pałacu Królewskiego Elżbiety gościł polską delegację oraz wydał przyjęcie na jej cześć. Następnie karawana objechała Bukareszt mijając Łuk Triumfalny, Plac Rewolucji, Plac Uniwersytecki oraz Plac Zwycięstwa.

4 lipca

Karawana GO ROMANIA! dotarła do punktu kończącego podróż, czyli Wybrzeża Rumuńskiego. Plan wyprawy przewidywał przejazd przez znane nadmorskie kurorty Mamaja, Olimp, Neptun, Wenus oraz Eforię. Delegacja została powitana przez władze okręgu Konstanca i zaprezentowała samochody w pobliżu słynnego miejskiego kasyna.

5-9 lipca

Podczas powrotu uczestnicy wyprawy zatrzymali się w Dolinie Ryb, a także byli goszczeni w pięknym mieście nad rzeką Oradea.