Brytyjska limuzyna, która stała się jednym z najbardziej charakterystycznych modeli Jaguara. Do tego ikona stylu i ponadczasowej elegancji – samochód okrzyknięty przez Enzo Ferrari „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji” oraz lekki, sportowy oldtimer, który stał się synonimem powojennej brytyjskiej motoryzacji. A dla miłośników motoryzacji z okresu PRL? Prekursor malucha Fiat 500L. Te pełne uroku klasyki pójdą pod młotek już 16 czerwca.

Jaguar XJ to flagowy model Jaguara produkowany od 1968 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1982 roku, jest przykładem ostatniej, trzeciej serii. Nazwany „Experimental Jaguar”, wariant XJ w założeniu twórców miał być jedynie prototypem. Przy projektowaniu serii XJ brytyjska marka po raz pierwszy nawiązała współpracę z prestiżowym włoskim studiem projektowym Pininfarina, który łącząc włoski wdzięk i brytyjski urok opracował wygląd eksperymentalnej limuzyny. Model XJ w momencie swojej premiery wzbudził zachwyt i zyskał natychmiastowe uznanie krytyków. Prezentowany egzemplarz w najbardziej kojarzonym z Jaguarem zielonym kolorze został kompletnie rozebrany i naprawiony zarówno blacharsko jak i mechanicznie przy użyciu oryginalnych części, bądź dostępnych na rynku wysokiej jakości zamienników. Jego szacunkowa wartość to 45 000-60 000 zł. Niezwykle atrakcyjna będzie cena wywoławcza modelu – 30 000 złotych.

Innym egzemplarzem, wyprodukowanym przez brytyjskiego giganta motoryzacji jest model, który mocno zaznaczył swoją pozycję na rynku aukcyjnym klasycznych samochodów, osiągając polski rekord sprzedaży o wartości 437 tysięcy złotych podczas zeszłorocznej aukcji Ardor Auctions. Jaguar E-Type z 1970 roku, cieszący się niegasnącym zainteresowaniem kolekcjonerów, powróci podczas letniej aukcji w efektownym, wiśniowym kolorze nadwozia. E-Type po razie pierwszy został pokazany w 1961 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie i od razu wzbudził zachwyt publiczności. Enzo Ferrari nazwał go „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Szacowana wartość tej ikony stylu i elegancji to 200 000-250 000 złotych, natomiast cena wywoławcza – 150 000 złotych.

Rodakiem wyjątkowych Jaguarów, które pójdą pod młotek podczas letniej aukcji jest jednej z najbardziej popularnych klasycznych roadsterów na polskich drogach – kultowy MG MGB w pięknym, czerwonym kolorze. Ten lekki, sportowy model, charakteryzujący się solidną i nieskomplikowaną konstrukcją doskonale oddaje ducha powojennej brytyjskiej motoryzacji. Wyprodukowany w 1973 roku model jest ostatnim, w którym wykorzystano chromowaną galanterię. Dynamika prezentowanego egzemplarza może zaskoczyć niejednego kierowcę – auto należy do nurtu lekkich, brytyjskich roadsterów i dostarcza wielu emocji w trakcie prowadzenia, doskonale spełni się podczas przejażdżek bez dachu w ciepłe, słoneczne dni. Cena wywoławcza czerwonego roadstera to 25 000 złotych, natomiast jego szacunkowa wartość oscyluje między 50 000-65 000 złotych.

Obok wyjątkowych brytyjskich klasyków, na letniej aukcji Ardor Auctions licytowanych będzie kilkanaście klasycznych i zabytkowych samochodów, między innymi przykład ponadczasowego designu i legendy marki Porsche – pochodzący z 1965 roku model 356C. Samochód ten został wyprodukowany jako jeden z niespełna 17 tysięcy egzemplarzy określanych jako „C”, ponadto przeszedł całkowitą renowację i jest gotowy do jazdy. Ceny tego modelu za granicą wahają się na poziomie 100 000-140 000 euro, podczas letniej aukcji samochód będzie można licytować już od okazyjnej ceny 320 000 zł. Wyjątkowym obiektem jest również oryginalny Fiat 500L, symbol włoskiego stylu życia i designu, który zyskał sobie miano jednego z najbardziej lubianych aut wszech czasów i na stałe wpisał się we włoski krajobraz. Licytować go będzie można już od 20 000 zł. Szacunkowa wartość tego unikatowego modelu to 28 000-35 000 zł.

Ardor Auctions wraz z DESA Unicum zapraszają na kolejną Aukcję Samochodów Klasycznych: 16 czerwca 2018, http://www.ardorauctions.pl/