Ford GPW – kultowa terenówka z okresu II wojny światowej, którą do lat 50. można było spotkać na ulicach Polski Ludowej, zostanie wystawiona na licytację podczas wiosennej Aukcji Samochodów Klasycznych i Zabytkowych. 

Klasa, styl, jakość. Jazda niektórymi samochodami to podróż nie tylko w przestrzeni, ale i w czasie. Każdy z nich opowiada inną historię – klasycznego glamouru, ducha wolności czy wirtuozerii techniki. Wiosenna licytacja Ardor Auctions będzie prawdziwą gratką dla każdego wielbiciela klasycznej motoryzacji. Oferta 15 wyjątkowych, starannie wyselekcjonowanych samochodów stanowi swoistą podróż przez kilka dekad minionego stulecia. 

Najstarszy, Ford GPW, to auto terenowe z okresu II wojny światowej produkowane od 1941 roku specjalnie dla rządu Stanów Zjednoczonych i razem ze swym pierwowzorem, jeepem Willysem, wykorzystywane przez wszystkie siły alianckie. Pojazd ten był do lat 50 częstym widokiem na ulicach PRL, gdyż korzystało z niego Ludowe Wojsko Polskie. Prezentowany okaz trafił do kraju bezpośrednio ze Stanów Zjednoczonych i jest jednym z najlepiej utrzymanych tego typu egzemplarzy w kraju. Za sprawą profesjonalnego, detalicznego remontu samochód wyróżnia się nie tylko wyjątkowym stanem wizualnym, lecz także techniczną sprawnością.

Ford GPW to jednak tylko jedna z gwiazd zbliżającej się wiosennej licytacji samochodów klasycznych i zabytkowych Ardor Auctions, która odbędzie się w sobotę 16 marca w nowej siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum w Warszawie. Najbliżej współczesności sytuują się cztery modele Porsche 911 – każdy reprezentujący inny typ i inną konfigurację – z najcenniejszym z nich, efektownym, żółtym Speedsterem z 1994 roku, będącym prawdziwą gwiazdą aukcji. Charakterystyczna, aerodynamiczna sylwetka o opływowych krawędziach w zamyśle projektantów umożliwiać miała jak najbardziej bezpośrednie, fizyczne wręcz doświadczenie z jazdy. W tylnym panelu skryto manualnie operowany soft top. Szacowana wartość samochodu, będącego jednym z niespełna 1000 zrealizowanych egzemplarzy, to około 1,5 mln zł.

Szczególny okaz stanowi również replika Audi Quattro S1, rajdowej legendy lat 80. stworzonej z myślą o widowiskowych zawodach dawnej grupy B i całkowicie zmieniającej oblicze ówczesnego motorsportu. Wersja cywilna samochodu, stworzona w liczbie niewiele ponad 200 sztuk, była wówczas najdroższym seryjnie produkowanym niemieckim autem. Wystawiony na aukcję pojazd stanowi staranną replikę wykonaną z graniczącą z pietyzmem troską o detale. Wśród pozostałych obiektów znaleźć można także „Pagodę” – Mercedesa projektu legendarnego francuskiego stylisty Paula Bracqua z 1967 roku swój przydomek zawdzięczającą rozpoznawalnej, wklęsłej konstrukcji dachu, przypominającej sylwetki orientalnych świątyń. Ofertę uzupełniają takie kultowe auta jak Ford Mustang Fastback – znany z licznych filmów i wideoklipów symbol wolności i ikona amerykańskiej popkultury czy Jaguar E-Type coupé – znak stylu lat 60., który sam Enzo Ferrari mianował „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”.

Ardor Auctions wraz z DESA Unicum zapraszają na kolejną Aukcję Samochodów Klasycznych i Zabytkowych już 16 marca o godzinie 17:00 w siedzibie DESA Unicum przy ul. Pięknej 1a w Warszawie. Wszystkie samochody można oglądać na wystawie przedaukcyjnej 15 i 16 marca.

Katalog aukcji dostępny pod adresem: www.ardorauctions.pl/aukcja-wiosenna-2019/