Firma Organika, która jest producentem m.in. chemii motoryzacyjnej wspólnie z firmami Custom Factory i LFANT Design zdecydowała się na nietypową modyfikację Poloneza – jednego z najpopularniejszych aut osobowych w czasach PRL-u.

Na początku był niewinny pomysł, aby zrobić zwykły samochód reklamowy. Ten szybko przerodził się w ideę, by zaprojektować w pełni autorski i oryginalny model, którego jeszcze w Polsce nie było. Chęć kultywowania rodzimych tradycji motoryzacyjnych spowodowała, że pierwszy wybór padł na Fiata 125p. Jednakże GK Organika miała w planach przerobienie auta na wersję coupe, a takich Fiatów w Polsce było już dużo. Po wstępnych analizach i projektach wybór ostatecznie padł na Poloneza Caro z 1995 roku. – Poszukiwaliśmy modelu na wzór słynnego ,,Borewicza”, którym porucznik przemieszczał się po ulicach Warszawy. Zależało nam na starszej wersji Poloneza, jednakże egzemplarze dostępne na rynku niestety nie nadawały się do modernizacji. W naszym projekcie ,,Borewicz” pozostał inspiracją, jednak auto, które powstało to nasza autorska wersja – mówi Katarzyna Trzpil, dyrektor marketingu w Organice S.A.

Za projekt nowego Poloneza odpowiedzialna była firma LFANT Design, natomiast za realizację – Custom Factory. Pracę rozpoczęły się oczywiście od demontażu zbędnych elementów: drzwi, podzespołów mechanicznych, poszyć błotników, progów itd. Następnie odbył się proces piaskowania, a także liczne naprawy blacharskie. Polonez wymagał wielu modyfikacji, nawet w samej komorze silnika. – Nasz Polonez jest gotowy, jednak nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów. Przebieg wszystkich etapów modernizacji można zobaczyć na filmach, które udostępniamy w sieci – mówi pomysłodawca projektu Paweł Mikołajczyk, marketing manager w Organice S.A.

Do tej pory Organika udostępniła pięć odcinków z przebiegu akcji, które odnotowały kilkaset tysięcy wyświetleń. Zainteresowani mogą oglądać je na fanpage Moto Garaż Organika oraz na YouTube. – Nasi fani mocno „wkręcili” się w nasz projekt i trzymają za nas kciuki. Bardzo cieszy nas tak ciepłe przyjęcie – dodaje Paweł Mikołajczyk. Polonez obecnie jest nie tylko oryginalną wizytówką firmy, ale pojawia się też na motoryzacyjnych imprezach sportowych.